"Bakan Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nden bir yılda 2 milyon 200 bin araç geçtiğini belirtti. Oysa Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen köprüye yıllık 16 milyon 425 araç için Hazine garantisi verilmişti."
Garanti edilen tutar araç başı 15 Euro!
Geçen araçların yaptığı ödeme şu an 1. Sınıf Araç için 200 lira!..
Detaylı rakam paylaşımı yapılmadığı için zararımızı tam olarak bilemiyoruz!
Geçen araçların eksik ödediği tutarı yok sayıp yuvarlak hesap 14 milyon geçmeyen araç için milletin hazinesinden ödenen tutar
14 milyon x 15 Euro=
yaklaşık yılda 200 milyon Euro tutuyor.
Bu sadece Çanakkale köprüsü az kullanıldığı için bir yılda cebimizden çıkan tutar!..
Osmangazi Köprüsü'nde daha beter bir durum var!..
Araç geçiş garantisi 45 dolar ile başlamıştı, ABD enflasyonuna göre garanti tutarı artıyor!..
45 dolar yaklaşık 850 lira yapıyor.
1. Sınıf Araçların ödediği tutar 185 lira!..
Geçen de zarar yazıyor geçmeyen de!..
Öte yandan 2023 Ocak sonu itibarıyla vadesine 1 yıl veya daha az kalmış dış borç 196 milyar dolarla yeni rekor kırdı.
Bir yıl içerisinde ya bu borcu ödeyeceğiz ya da yapılandırıp öteleyeceğiz! Zaten öteleye öteleye bu noktaya geldik!..
148 Milyar Dolar nerede sorusundan daha vahim bir tablo var karşımızda!
Üstelik Kahramanmaraş depreminin maliyeti ve İstanbul'da yaşanacak muhtemel depreme hazırlık maliyeti yok daha hesapta!..
Buldukları kısa vadeli yüksek maliyetli borçlarla krizi durmadan öteleyen iktidar, hepsi birleşince altından kalkılması zor bir enkaz bırakıyor geriye!..
Öyle 2001 kriziyle filan kıyaslanabilir bir enkaz değil bu!..
Brüt Döviz miktarını dillendirip kendi seçmenini kandırabiliyor iktidar ama kısa süre sonra gerçeklerle yüzleşeceğiz! Öyle ya da böyle!..
Yorumlar
Yorum Gönder